A legnagyobb hazai sörgyártók (Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft.) egyaránt drágították a termékeiket január végén-február elején –írja az Agrárszektor.hu.
A gyártók a lapnak nem nyilatkoztak azzal kapcsolatban, hogy hogy hogyan változott mostanában az árazásuk, de kereskedők a lapnak elmondták, hogy nagyjából bruttó 4-5 százalékos drágulás látszik, tehát egy alsó árkategóriába tartozó, 200 forintos fél literes sör esetében 10 százalékos a drágulás, de vannak olyan termékek, amiknek akár több tíz forinttal is nőtt az ára.
A Dreher a lapnak elárulta, hogy az alapanyagok - például a mezőgazdasági termékek vagy az alumínium - világpiaci árának emelkedése, illetve az itthoni munkaerő-piaci kiadások növekedése van leginkább hatással a cég költségeire, és így az árazására is, de végeredményben a boltok döntik el, hogy mennyiért adják a termékeiket. A lap úgy tudja, hogy a kiskereskedelemben most a söripari áremeléseket adták tovább, így a drágulásban a gyártók árnövelése játszott egyedüli szerepet.